30
تیر

نکات مهم در مورد انتخاب کلید و پریز

کلید و پریز وسیله هایی کاربردی هستند که امکان استفاده از برق را در جاهای مختلف برای ما فراهم می‏کند.
کلید و پریز در طراحی و دکوراسیون داخلی شامل جزئیات کار میشود اما همین توجه و دقت در جزئیات باعث خاص شدن دکوراسیون خانه می‏شود.
انتخاب کلید و پریز با توجه به نوع و رنگ و شکل یک سری کلیات خانه مثل مبلمان و فرش به کار برده در خانه انتخاب میشود به عنوان مثال اگر نوع طراحی دکوراسیون خانه مدرن باشد به طبعیت از این نوع طراحی کلید و پریز هم باید مدرنیته باشند .
کلید و پریز ها در انواع شکل ها و رنگ ها و جنس های مختلف در بازار عرضه میگردند اما توجه به یک سری از نکات برای خریدن انها الزامی است .

انواع و طرح‏های مختلف کلید و پریز

کلید و پریز های کلاسیک

همراه با نقش و نگار هستند و حالتی نوستالژیک و قدیمی را به خانه می‏دهند. کلیدهای طرح کلاسیک از جلوه ی بیشتری برخوردارند ، طرح ها و نقش های کار شده روی قاب ها بیشتر است و رنگ های چشمگیر تری دارند. کلید و پریز کلاسیک مانند بقیه ی کلید و پریزها مکانیزم های مختلفی دارد . از جمله کلید اهرمی ،چرخشی ،کلید های ساده دوپل و تک پل و همچنین باقی مدل های مکانیزم . نحوه ی کار کردن این نوع کلید ها هم به صورت عادی از طریق قطع و وصل کردن جریان برق توسط کلید باعث خاموش و روشن شدن لامپ میشود و در پریز ها هم جریان برق از طریق دوشاخه به وسیله ی برقی متصل میشود.

 

 

 

کلید و پریز های ساده یا مدرن

قاب کلید و پریز کلاسیک از طرح های های برجسته و نقش و نگار های جذاب استفاده میشود در حالیکه در قاب های کلید و پریز های مدرن ساده و بدون طرح های شلوغ هستند. در دکوراسیون های مدرن، معمولا از خطوط صاف و رنگ های خنثی استفاده می شود. کلید و پریز هایی که برای دکوراسیون به سبک مدرن استفاده میشوند نیز بسیار ساده و بدون طرح های شلوغ می باشند.دومین تفاوت آن ها در رنگ هست . رنگ هایی که در سبک کلاسیک استفاده میشود عمدتا براق هستند اما در طراحی سبک مدرن از رنگ های مات و طرح های خش دار استفاده میشود.

 

کلید لمسی و هوشمند

ویژگی‌های کلیدوپریز هوشمند شامل امکان کنترل هوشمند و از راه دور وسایل برقی از طریق اپلیکیشن یا دستیارهای صوتی، قابلیت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی روشن و خاموش شدن و امکان ردیابی مصرف انرژی و کنترل میزان مصرف می شود.

 

 

 

کلید و پریز کریستالی

در کلیدپریز های لاکچری و کریستالی معمولا از متریال های بسیار خاص استفاده میشود مانند طلا، نقره، برنج و حتی روکش های کار دست که آن ها را تبدیل به یک اثر هنری می کند. در برخی موارد کلید پریز های لوکس با کریستال های خاص برندهای جهانی مانند سواروسکی مزین می شوند که جلوه و درخشش خاصی بر روی دیوار ایجاد می کنند.

 

کلید و پریز برنجی

اگر به دنبال یک کلید و پریز لوکس برای فضای منزل خود هستید، کلید پریز برنجی یک انتخاب بسیار مناسب است زیرا در درجه اول حس لوکس بودن را برای منزل شما به ارمغان می آورد. کلید پریز های برنجی بسیار بادوام هستند و دچار زنگ زدگی نمی شوند. کلید و پریز برنجی در سبک های مختلف مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک در طیف محصولات زم گروپ قابل انتخاب هستند. روکش های کار دست روی کلیدپریز های برنجی زم گروپ، آن ها را تبدیل به یک اثر هنری کرده است.

 

نکات مهم قبل از انتخاب و خرید کلید و پریز

هماهنگی ظاهر با دکوراسیون

رنگ و طرح:

کلیدوپریزهای موجود در بازار در طرح و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا بتوانند با انواع سبک‌های دکوراسیونی هماهنگ باشند. برای مثال برای خانه ای که از دکوراسیون کلاسیک برخوردار است بهر از که از کلیدو پریز هایی با نقش و نگار بیشتر با رنگ های براق مانند طلایی و برنزی استفاده شود. این کار باعث ایجادظاهری یکپارچه و هماهنگ به محیط میشود.

جنس کلیدوپریز:

جنس کلیدوپریزها می‌تواند ازفلزات و آلیاژها، چوب و یا مواد ترکیبی باشداما پیش از آن انتخاب جنس مرغوب و با کیفیت، از پایداری و ماندگاری محصول را برخوردار می‌سازد. انتخاب جنس متناسب با سبک دکوراسیون (مدرن، کلاسیک، صنعتی و…) بسیار مهم است. در فضاهای مدرن استفاده از کلیدو پریز از جنس برنج ، زاماک و آلمینیوم که ساده و مات باشند حس مینیمال بودن را القا میکند.

 

اکسسوری های دیگر در اتاق

آیا می دانستید که حتی دستگیره در بر روی تعویض کلید و پریز تاثیر می گذارد؟ انتخاب کلید یا پریز که مکمل یکدیگر با وسایل موجود در اتاق باشد، از سطوح داخل اتاق، زیور آلات، وسایل روشنایی مانند قاب هالوژن و حتی دستگیره درها، برای یکپارچگی و هماهنگی اتاق بسیار مهم است. بنابراین، توصیه می‌کنیم برای داشتن ظاهری هماهنگ، انتخاب‌هایی با رنگ مشابه و جنس یکسان داشته باشید. برای مثال اگر دستگیره ی درب ها یا وتجهیزات روشنایی دیگر از جنس برنز باشند بهتر است کلیدو پریز ها هم به رنگ برنز انتخاب شوند.

حالت و نوع دیوارها

دیوارها یکی دیگر از عواملی است که در انتخاب کلید و پریز باید مورد توجه قرار گیرد. روی دیوارهای ناهموار، کلیدها و پریزها ممکن است درست به نظر نرسند. بنابراین، کلیدها و پریزهایی که روی دیوار صاف نصب می‌کنید، تصویری زیباتر ایجاد می‌کنند.موضوع دیگری که در دیوارها باید مورد توجه قرار گیرد وضعیت گچ دیوار است. نصب کلید یا پریز روی دیواری که به تازگی گچ کاری شده قبل از خشک شدن کامل می تواند منجر به ترک یا لکه شود. توصیه می کنیم در این زمینه دقت لازم را داشته باشید.

کیفیت خوب در اتصال به دیوار

جنس کلید پریز باید به گونه‌ای باشد که در هنگام اتصال به دیوار، نشکند و همچنین دیوار را دچار آسیب نکند .نصب آنها بسته به نوع سیم کشی می‌تواند به دو صورت توکار و روکار انجام شود .

همیشه به روز بودن

به طور کلی، اکثر ما به طور مداوم کلیدو پریزها را مطابق با روند تغییر نمی دهیم. بنابراین، هنگام انتخاب سبکی که قرار است به دست آورید، باید در نظر داشته باشید که آیا روند خاصی وجود دارد یا خیر.
به عنوان مثال، یک کلید سفید به طور کلی محبوب ترین نوع کلید است. این نوع پریزها که سالهاست در هر خانه ای مورد استفاده قرار می گیرند، کم کم محبوبیت خود را از دست می دهند و جای خود را برای پریزهایی با ظاهری مدرن تر ترک می کنند. انتخاب محصولاتی از این دست که می توانند برای سالیان متمادی روند رواج داشته باشند، بهترین تصمیم برای بودجه شما خواهد بود.

ایمنی

در هر پروژه برقی، ایمنی باید بالاترین اولویت شما باشد. قبل از در نظر گرفتن طرح‌ها و تکمیل‌ها، باید مطمئن شوید کلیدهایی که می‌خرید، ایمن هستند، به‌خصوص اگر فرزندان خردسالی در خانه خود دارید.کلید و پریزی که انتخاب می‌کنید بایداز مکانیزم هایی با کیفیت بالا برخوردار باشد. این موارد به برق وصل می‌شوند و برخی حوادث مانند برق گرفتگی و آتش‌سوزی را به دنبال داشته باشند.

داشتن گارانتی

توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش قبل از خرید و انتخاب کلید و پریز بسیار مهم است. کلید و پریز های زم گروپ با توجه به کیفیت بالا و تنوع این اطمینان خاطر را میدهد و از گارانتی مادام العمر برخوردار است.