هال و سالن ورودی
31
اردیبهشت

نکته هایی جذاب برای نورپردازی هال و سالن ورودی

اولین جاییکه به محض ورود به خانه با آن مواجه می شویم سالن ورودی و هال است و سبک چیدمان و نوع نورپردازی به کار رفته در آن می تواند یک دید کلی از دکوراسیون و سلیقه صاحبخانه به ما بدهد!

هال و پذیرایی منزل، اولین جایی است که مهمانان به محض ورود به خانه، با آن برخورد می کنند، و می تواند در نگاه اول برای دیگران بسیار تاثیر گذار باشد، بنابراین شایستگی یک نورپردازی زیبا و جذاب را دارد.

هال و سالن ورودی اغلب می توانند باریک و فاقد نقطه کانونی باشند، به همین دلیل است که توجه چندانی به دکوراسیون و نورپردازی آن نمی شود. با ما در مقاله نکته هایی برای نورپردازی هال وسالن ورودی همراه باشید.

نقش دیوارها را جدی بگیرید!

هنگامی که می خواهید برای هر بخش از خانه نور مناسبی انتخاب کنید، فضا و نوع کاربرد آن را نیز در نظر بگیرید! برای محیط های کوچک و باریک، لامپ های دیواری انتخاب ایده آلی هستند، زیرا به خوبی دیوارهارا و جزئیات به کار رفته در آن ها را روشن می کنند، مانند این دکوراسیون، که با انتخاب چراغ دیواری مناسب که هارمونی زیبایی هم با مابقی چیدمان دارد، موجب دیده شدن اقلام دکوری، گنجه و البته کاغذ دیواری زیبای هال شده است.

نورپردازی سالن ورودی

گرما و زیبایی را به محیط بیافزایید

از چراغ های رومیزی زیبا برای کنسول خود استفاده کنید،چراغ های رومیزی نور عمومی و کلی گرمی را به فضا اضافه می کنند و باعث یک احساس خوشایند در محیط می شوند. اگر می خواهید تقارن را برای حفظ زیبایی شناسی در دکوراسیون خود حفظ نمایید از یک جفت چراغ رومیزی بهره ببرید.

نورپردازی

نورپردازی درست، بهترین راه برای رسیدن به یک راهروی رویایی

بهترین راه برای برجسته کردن سالن ورودی انتخاب یک چراغ مناسب برای نورپردازی است، اگر میخواهید نگاه و چشم ها را به سمت بالا بکشید از لوستر ها استفاده کنید. در کیف خود به دنبال کلید می گردید؟ می خواهید خودتان را در آینه نگاه کنید؟ یا کفش های خودتان را مرتب کنید؟ روشنایی که به وسیله لوستر برای سالن ورودی تامین می گردد، مناسب و ایده آل است.

راه ورودی

راهروها را روشن کنید!

اگر یک راهروی باریک و کم نور دارید، چراغ های دیواری بهترین راه برای روشن کردن محیط هستند، اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که به کار بردن تعداد زیادی چراغ دیواری راهرو و سالن ورودی را کوچکتر از حد واقعی خود نشان خواهند داد!

نورپردازی اتاق

مقیاس و متراژ دو عامل مهم!

مقیاس و متراژ راهرو و سالن ورودی خانه ی خود را در نظر بگیرید، زیرا برای رسیدن به یک نورپردازی زیبا باید بدانیم متراژ و مقیاس خانه ی ما چقدر است تا نور لازم برای آن را تامین کنیم.

نورپردازی سالن ورودی

چراغ ها را ترکیب کنید و به یک نور خیره کننده برسید

لایه های مختلف نورپردازی را باهم ترکیب کنید. تلفیق نور کانونی لوستر با نور دکوراتیو چراغ دیواری، لایه های مختلف جذاب نورپردازی را در سالن ورودی به نمایش می گذارند و گرما را به راهرو و سالن های ورودی ارائه می کنند. برای سقف های کم ارتفاع و کوتاه ، چراغ های دیواری که راه پله ها و راهرو ها را روشن می کنند بسیار مناسب هستند.

نورپردازی هال