نورپردازی اتاق ناهارخوری
31
اردیبهشت

نکات کلیدی برای نورپردازی اتاق ناهارخوری

میز نهارخوری محلی برای جمع شدن اعضای خانواده در کنارهم، گفت و گو و البته فضایی مناسب برای انجام برخی کارهای روزمره مانند انجام تکالیف بچه هااست، این فضا به نسبت کاربردی

با یک نورپردازی حساب شده و دقیق، اتاق ناهارخوری شما می تواند درخششی فوق العاده داشته باشد، اتاق ناهارخوری تنها مکانی برای سرو غذا محسوب نمی شود، آنجا محلی است که اعضای خانواده و دوستان را در کنار یکدیگر جمع می کند و بچه ها و بزرگترها روی آن تکالیف و پروژه انجام می دهند. به همین دلیل این مکان احتیاج به یک نورپردازی زیبا و البته کاربردی دارد، در این مقاله شما را با چراغ آویزهایی برای نورپردازی اتاق ناهارخوری آشنا خواهیم کرد.

لامپ های ادیسونی برای میز ناهارخوری؟ ممکنه؟

امروزه لامپ های ادیسونی، این لامپ های قدیمی به دکوراسیون داخلی بازگشته اند و ترند شده اند، به این لامپ ها نگاه کنید که به سادگی هرچه تمام تر از سقف اویزان شده اند و یک نورپردازی زیبا را بر روی میز ناهارخوری انجام داده اند. این لامپ ها به نسبت چراغ آویز های دیگر قیمت کمتری هم دارند و البته حال و هوایی خودمانی و نوستال نیز به فضای اتاق ناهارخوری شما می دهند.

نورپردازی میز ناهارخوری

لوستر مناسب برای آشپزخانه های بزرگ

آشپزخانه ای بزرگ و سرتاسری دارید؟ جزیره و میز ناهارخوری جدا از هم دارید؟ به این آشپزخانه دوست داشتنی نگاه کنید…از چراغ آویز های یکسان بهره بگیرید تا نظم و هارمونی را در محیط خود حفظ کنید. در این طراحی از چراغ بزرگتر برای نورپردازی بر روی میز ناهارخوری و از سایز کوچکتر برای نورپردازی بر روی جزیره استفاده کرده اند.

نور میز ناهار خوری

کمی رنگ به اتاق اضافه کنید

می خواهید کمی رنگ به دکوراسیون اضافه کنید؟ چراغ آویز رنگی بردارید… رنگ لوسترمورد نظر خود را متناسب با رنگ دکوراسیون خود کمی پر و یا کم رنگ انتخاب کنید. در این طراحی دوست داشتنی سقف با یک چراغ سقفی رنگی مزین شده است، در میز کنار آن نیز از یک چراغ رومیزی استفاده شده است.

چراغ میز ناهارخوری

چراغ های فلزی هم ایده خوبین

همه طرفدار استفاده از لوسترهای رنگی نیستند، بنابراین اگر با لوستر و چراغ های سقفی فلزی احساس راحتی بیشتری دارید، این دکوراسیون برای شما جالب خواهد بود. لوستری از جنس مس یا برنج انتخاب کنید که با شکوه باشد و برای هر چیدمانی مناسب باشد

نورپردازی جزیره اشپزخانه

لوسترهای کریستالی، افسونگر و رویایی

سبک کلاسیک را دوست دارید؟ می خواهید حال و هوایی لوکس و پر زرق و برق به منزل خود بدهید؟ پس قطعا این لوستر زیبا و کریستالی ایده آل شما خواهد بود.
فقط کافی است یک نگاه به هارمونی زیبا و البته متضادی که این چراغ آویز زیبا در فضا ایجاد کرده است بنگرید…این لوستر سیاه به زیبایی در سبک کلاسیک شما می نشیند.

لوستر جزیره آشپزخانه

آویزهای بزرگ را انتخاب کنید

لوسترهای کریستالی برای افزودن تاثیر و دلربایی در دکوراسیون بسیار عالی هستند، اما برای همه سبک ها مناسب نیستند. یک راه دیگر این است که یک آویز بزرگ انتخاب کنید، و به وسیله این چراغ زیبا، منطقه ی میز ناهارخوری خود را از بقیه ی فضا جدا کنید.

در این طراحی دوست داشتنی ترکیب میز چوبی از جنس بلوط و کاغذ دیواری نقش و نگار دار به خوبی با لوستر تلفیق شده اند و یک هارمونی شیک را پدید آورده اند.

چراغ آویز اپن

نورپردازی زیبا با چراغ های قابل تنظیم داشته باشید!

فضای کوچک و محدودی دارید و جایی برای لوسترها و چراغ آویزهای بزرگ ندارید؟ امروزه مدل های مختلفی از لوسترها در بازار وجود دارند که شما می توانید یکی از آن ها را برحسب نیاز و علاقه ی خود انتخاب کنید، یکی از این مدل ها، لوسترهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع است که می توان از طریق سیم ارتفاع آن هارا کوتاه یا بلند کرد، شما می توانید با این لوسترها براساس نیاز خود روی میز غذاخوری نورپردازی کنید.

نور مناسب غذاخوری

نقش و رنگ به میزناهارخوری بیاورید

منطقه ی میزناهارخوری یک سالن اجتماعات کوچک به حساب می اید، یک مکان عالی برای گفت و گوهای خانوادگی است پس چه اشکالی دارد اگر کمی نقش و طرح به این محدوده اضافه کنیم؟ یک رنگ زیبا انتخاب کنید و براساس آن الگوها و نقش هایی را که دوست دارید را در هم تلفیق کنید، از رنگ هایی هم خانواده و یکدست استفاده کنید!

نور غذاخوری

نور نقطه ای؟ چه فکر خوبی!

شاید خیلی ها لوستر را به عنوان منبع نور مرکزی میز ناهارخوری دوست داشته باشند، اما لوستر اولین و آخرین راه نیست! چراغ های هالوژن نیز منبع نور قوی هستند و استفاده تعدادی از آن ها و ایجاد یک نورپردازی خطی در سقف نیز می تواند یک نورپردازی مدرن و زیبا به دکوراسیون اتاق ناهارخوری بدهد.

دکوراسیون میز ناهارخوری