نورپردازی صحیح اتاق خواب
31
اردیبهشت

نکات کلیدی برای نورپردازی اتاق خواب

اغلب اوقات خیلی به نورپردازی داخلی اتاق خواب توجهی نمی گردد اما این درست نیست و هربخش از منزل احتیاج به یک نورپردازی درست و کاربردی دارد!

هنگامی که در مورد طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب صحبت می شود غالبا به نورپردازی اتاق خواب توجهی نمی گردد. اما نورپردازی یک عنصر بسیار مهم در طراحی هر اتاق از خانه محسوب می شود! در این مقاله شما را با ایده هایی درباره نرورپدازی اتاق خواب آشنا خواهیم کرد.

منبع های نور را ترکیب کنید!

منبع های مختلف نور را باهم ترکیب کنید و لایه های مختلفی از نورپردازی را در اتاق خواب خود ایجاد کنید. این اتاق خواب ترکیب های مختلفی از منبع نور را در خود دارد،
ابتدا به پنجره های بزرگ این اتاق دقت کنید چه نور طبیعی و زیبایی را به محیط وارد می کنند! نور طبیعی حس آرامش را ایجاد می کند و به بزرگتر نشان دادن محیط نیط کمک می کند. چراغ های کنار تختی که قابلیت چرخش و تنظیم نور را دارند و به صورت جفتی در دو طرف تخت به کار رفته اند. استفاده از یک لوستر زیبا و البته کم نور نیز به ایجاد این نورپردازی لایه ای و متفاوت کمک کرده است.

نورپردازی اتاق خواب

چراغ های روشنایی ساده، بهترین راه!

وقتی برای خرید چراغ روشنایی می رویم باید این نکته را در نظر بگیریم که کدام قسمت از خانه احتیاج به روشنایی دارد؟ اتاق خواب قسمتی از خانه است که احتیاجی به لوستر های کریستالی شلوغ و چند شاخه ندارد چون احتیاجی به این همه تزئین و البته انعکاس نور ندارد! اتاق خواب محلی برای استراحت ، آرامش و کمی مطالعه است، بنابراین نباید لامپ های روشنایی فانتزی و شلوغ و البته پرنور در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد، لامپ ها و آباژورهای ساده و لوسترهای خلوت چسبیده به سقف که همگی نور و تابشی ملایم دارند برای اتاق خواب بهترین انتخاب هستند!

اتاق خواب

چراغ آویزهای شیک و زیبا، ایده ای جذاب

اگر اتاق خواب کوچکی دارید یکی از ساده ترین راه ها برای صرفه جویی در فضای اتاق خواب، استفاده از چراغ آویزهای شیک و جذاب، به جای چراغ های کنار تخت است.

چراغ مطالعه

آباژورهای ایستاده دوست همیشگی اتاق خواب

هر اتاق خوابی سزاوار و شایسته یک صندلی راحتی برای اندکی مطالعه و ریلکس کردن است، و اگر در کنار این صندلی مانند این اتاق دوست داشتنی یک آباژور ایستاده نیز باشد، شما یک منطقه شگفت انگیز و جذاب برای نشستن و خواندن و کمی استراحت کردن برای خود دارید.

چراغ ایستاده

به سقف نگاه کرده اید؟

همانطور که در مقاله های قبلی اشاره کرده ایم، سقف یکی از عناصری است که در هنگام انتخاب چراغ های روشنایی باید به آن دقت شود.

اگر اتاق خواب شما سقف کوتاهی دارد ، لوسترهای ساده و خلوت را انتخاب کنید تا هم در اتاق شما به زیبایی دیده شوند و هم نورپردازی مناسب با اندازه اتاق ارائه دهند.

لوسترهای کریستالی و چندشاخه و شلوغ برای اتاق خواب های بزرگ با سقف های بلند بسیار مناسب هستند و می توانند نورپردازی شگفت انگیزی را برای اتاق فراهم کنند. اگر از لوستر های کریستالی در اتاق خوابی کوچک با سقف کوتاه استفاده کنید شاید هنگام برخورد نور با کریستال ها به یک نورپردازی زیبا و جذاب برسید اما آیا این نورپردازی، نور مناسب اتاق خواب است؟

نور مناسب اتاق خواب

نورطبیعی را همیشه در اتاق داشته باشید!

به این اتاق آرامش بخش بنگرید. پنجره های بزرگ این اتاق نور مورد نیاز اتاق خواب را در طول روز فراهم می کنند، اما شب هنگام با منبع های مصنوعی نور و ایجاد لایه های مختلف نورپردازی مانند چراغ های هالوژن و لوستر چسبیده به سقف نور مورد نیاز خود را تامین می کند!

نورپردازی اتاق خواب

با چراغ های دیواری در فضا صرفه جویی کنید

دیوارها یک راه عالی برای ذخیره سازی و صرفه جویی در فضا هستند. اگر اتاق خواب کوچکی دارید می توانید از چراغ های دیواری نیز به جای چراغ های کنار تخت استفاده کنید، مانند نمونه ای که در این اتاق زیبا می بینید.

امروزه چراغ های دیواری در طرح ها و سبک های مختلفی در بازار هستند، سعی کنید از چراغ های دیواری که قابلیت چرخش و جهت دهی به نور را دارند استفاده کنید تا بتوانید نورآن رابه هرجا که مایل هستید بچرخانید و بتابانید!

نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی خطی ایده خوبیه؟

نورپردازی خطی امروزه در طراحی دکوراسیون های مدرن کاربرد بسیاری دارد، و یکی از روش های امروزی و معاصر برای نورپردازی داخلی به حساب می آید.

خیلی ها ممکن است فکر کنند که نورپردازی خطی تنها برای اتاق نشیمن به کار می رود، اما هنگامی که تعدادی آثار هنری و المان دکوری زیبا در اتاق خواب خود به کار برده اید، این نورپردازی می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر دکوراسیون داخلی شما داشته باشد، دقیقا به همین شکل که در این اتاق مشاهده می کنید.

نور مناسب اتاق خواب

چراغ های کنارتختی، عنصر جدا نشدنی!

هر اتاق خوابی احتیاج به یک تخت و هر تختی، احتیاج به چراغ کنار تختی دارد، در نکته های قبلی اشاره کردیم که اگر اتاق خواب کوچکی دارید از چراغ آویز و دیواری استفاده کنید، اما اگر از نظر متراژ و اندازه در محدودیت نیستید، می توانید از چراغ های کنار تخت استفاده کنید، می توانید تنها یک عدد و یا یک جفت از این چراغ ها را در یک یا دو طرف تخت خود به کار ببرید، در این مورد هیچ قانون و محدودیتی وجود ندارد و کاملا براساس سلیقه ی شماست.

نور مناسب اتاق خواب