نورپردازی حیاط
31
اردیبهشت

نورپردازی حیاط وخانه های ویلایی

چقدر به نورپردازی حیاط و باغ خود اهمیت می دهید؟در محوطه ویلای خود مهمانی و جشنی خودمانی برگزار می کنید؟آیا می دانید نورپردازی حیاط و ویلا ها قائده خاصی دارد؟در این مقاله به چند نکته برای نورپردازی حیاط، باغ و ویلا اشاره می کنیم

نورپردازی انواع و اقسام متفاوتی دارد. معمولا اکثر افراد به نورپردازی داخلی توجه زیادی دارند و به نورپردازی فضای باز که شامل حیاط و تراس است اهمیتی نمی دهند! اما اگر شما حیاطی در خانه یا ویلای خود داشته باشید، قائدتا شب هنگام برای عبور و مرور به یک نورپردازی مناسب احتیاج خواهید داشت، و البته با کمی هزینه بیشتر نیز می توانید با یک نورپردازی جذاب، چهره حیاط خود را متحول کنید!

مهم ترین نکته را به یاد داشته باشید!

در نورپردازی خارجی احتیاجی به روشن و نورانی کردن کامل فضای بیرون ندارید! زیرا نورپردازی فضای بیرونی زیبایی خود را در دل تاریکی شب نشان می دهد، بنابراین سعی کنید نقاطی از حیاط را انتخاب کنید که دوست دارید چشم ها بر روی آن خیره بماند، مانند گل ها و گیاهانی خاص و آب نماها، بر روی این المان های دکوری نورپردازی ای زیبا انجام دهید و جلوه ای نو به حیاط خود ببخشید.

نورپردازی حیاط و ویلا

این لامپ ها، همیشه بهترین انتخابند

به کار بردن لامپ های ریسه ای در فضای باز همیشه ایده ای جذاب و البته پر طرفدار به حساب می آید، این لامپ های زیبا که به صورت مورب در فضای باز کشیده می شوند، یک نور مناسب و متعادل برای فضاهایی برای مهمانی و روشن کردن غذا و نوشیدنی ها در محوطه های باز می دهند.

می توان این لامپ های ریسه ای ال ای دی را برای ایجاد نورپردازی دکوراتیو و تزئینی به دور تنه ی درختان و نرده های تراس کشید.

لامپ ریسه ای
لامپ ریسه ای

حال و هوایی شبیه به سرزمین پریان به باغ خود دهید

افسانه ای و رویایی! فانوس ها این حس را به باغ شما خواهند داد. فانوس ها ابعاد و اندازه ها و رنگ های مختلفی دارند. اگر منطقه ای برای برگزاری مهمانی ها و گپ و گفت های ی خودمانی در حیاط دارید، فانوس های کوچک را روی میز قرار داده و فانوس های بزرگتر را روی زمین بگذارید، حتی می توانید آن هارا با قلاب هایی کوچک از روی دیوار آویزان کنید.

نورپردازی ویلا
نورپردازی حیاط

ایمنی را در حیاط مهیا کنید

مسیر رفت و آمد و تردد اعضای خانواده نیز احتیاج به یک نورپردازی زیبا دارد، می توان برای بهتر جلوه دادن این نورپردازی از چراغ های پایه کوتاه یا بلند استفاده کرد. اگر گیاهانی خاص و یا مجسمه ای جذاب در حیاط دارید از آن ها به عنوان راهنما استفاده کرده و بر روی آن ها نورپردازی کنید.

نورپردازی حیاط و ویلا

با نصب تعدادی لامپ بر کف حیاط و درون گیاهان نگاه ها را به سمت آن ها بکشید و یک نورپردازی نقطه ای جذاب در حیاط ایجاد کنید. اگر تعدادی پله نیز در حیاط خود دارید می توانید از نوار باریک ال ای دی برای روشنایی آن ها و البته بالا بردن سطح ایمنی استفاده کنید.

نورپردازی حیاط و ویلا
نورپردازی باغ

شمع، عاشقانه و رومانتیک

شمع ها با نور گرم و لطیفی که به محیط می دهند یک نورپردازی تزیینی زیبا را ایجاد می کنند، برای صرف وعده های شام از شمع های کوچک برای دادن گرما و صمیمیت به محیط استفاده کنید

نورپردازی با شمع