دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک
11
خرداد

طراحی داخلی آشپزخانه کلاسیک

ممکن است دیزاین و طراحی آشپزخانه در نظر خیلی ها کار مهمی به نظر نرسد، اما باید گفت که دیزاین و طراحی آشپزخانه بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد

همانطور که در مقاله های قبلی اشاره کرده ایم، سبک کلاسیک از زیباترین و پرطرفدارترین سبک های دنیاست و می تواند در بخش های مختلف خانه به کار برود. یکی از این قسمت های مختلف آشپزخانه است. خیلی ها طراحی دکوراسیون آشپزخانه را جدی نمی گیرند و حتی ممکن است بعد از طراحی و دیزاین بخش های مختلف خانه فکر کنند کار تمام شده و شاید هم عده ای تصور کنند که سبک کلاسیک را نمی توان در آشپزخانه پیاده کرد و به سراغ سبک های دیگر برای طراحی داخلی آشپزخان بروند! این کار را نکنید، هارمونی خانه را بهم نریزید، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با طراحی داخلی آشپزخانه کلاسیک آشنا کنیم!

رنگ سفید، بهترین انتخاب برای آشپزخانه

برای خانه ای که حال و هوایی کلاسیک دارد، رنگ های خنثی بهترین انتخاب هستند، معمولا رنگ سفید پرکاربردترین رنگ برای سبک کلاسیک به شمار می رود، و یک انتخاب ایده ال و معمول برای دکوراسیون کلاسیک است.

چه نگاه بی نظیری از این اشپزخانه ی کلاسیک داریم! کابینت های شیشه ای حالت خنثی و سرد آشپزخانه را در هم شکسته اند و البته یک نقطه ایده آل برای نشان دادن ظروف شیشه ای و چینی لوکس خانم خانه هستند. می توان در این کابینت های شیشه ای نور های مخفی و نقطه ای زیبا به کاربرد و در داخل کابینت ها و آشپزخانه یک نورپردازی ایده آل ایجاد کرد.

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک

زیبایی در سادگی است

با یک آشپزخانه کاملا ساده طرف هستیم، اما سادگی این آشپزخانه باعث شده زیبایی نداشته باشد؟ خب به طور قطع جواب منفی است. این آشپزخانه با دیوار ها و کابینت های سفید صد در صد در دسته ی آشپزخانه های کلاسیک سرد و خنثی قرار می گیرد، اما پیشخوان چوبی به کمک این آشپزخانه امده است و آن را از حالت خنثی و کسل کننده در می آورد. به المان ها و لوازم دکوری و زینتی این آشپزخانه نگاهی بیاندازید همگی رنگارنگ و زیبا هستند و کمی جنب و جوش و تحرک به فضا تزریق کرده اند.

دکوراسیون زیبا

دکوراسیون کلاسیک آشپزخانه کوچک

فرق نمی کند آشپزخانه باشد یا اتاق پذیرایی، اتاق خواب باشد یا حمام و سرویس بهداشتی! طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک نیازمند به برنامه ریزی دقیق و حیاتی است، زیرا باید از هر سانت به سانت آزاد این محیط استفاده کرد و نگذاشت فضایی مرده و هدر رود.

به ظروف و ماهیتابه های مسی نگاه کنید که چه زیبا از سقف آویزانند و توهم بزرگی و فضای بیشتر را در ذهن القا می کنند! پنجره های نسبتا بزرگ این آشپزخانه ی باریک در بزرگتر نشان دادن فضا بسیار موثر هستند، و در هر قسمت از این آشپزخانه کابینتی گذاشته شده است که به راحتی وسایل را در خود نگه می دارد و به آشپزخانه ی کوچک ما نظم و ترتیب می بخشد.

آشپزخانه کوچک

تلفیق سنت و مدرنیته، آشپزخانه ای شیک و خواستنی

به چه رنگ آبی زیبایی رسیدیم! با یک آشپزخانه دوست داشتنی طرف هستیم، کمی هم نما از اتاق پذیرایی داریم و به این نتیجه می رسیم که دکوراسیون اتاق پذیرایی نه تنها از نظر سبک بلکه از نظر رنگ هم با هم هماهنگ هستند!

اتاق پذیرایی و اشپزخانه به وسیله جزیره ی بزرگی که دارای کابینت و فضا برای ذخیره سازی است، از همدیگر جدا شده اند و مرز و منطقه ی آن ها به خوبی با یکدیگر مشخص شده است. به آویزهای صنعتی و مدرنی که به عنوان لوستر جزیره در این آشپزخانه ی کلاسیک به کار رفته اند بنگرید! بله چه تلفیق زیبایی در این دکوراسیون وجود دارد.

دکوراسیون اشپزخانه آبی رنگ

آشپزخانه ای خاکستری، کلاسیک و چشم نواز

ممکن است در ابتدا این اشپزخانه به شدت مدرن و معاصر به نظر برسد اما در واقع با یک آشپزخانه کلاسیک طرف هستیم که البته رگه هایی از مدرنیته را در خود دارد.

هر کدام از المان های این آشپزخانه به دقت و متناسب با رنگ اصلی انتخاب شده اند، دیوارهای خاکستری کمرنگ با سقف سفید این اجازه را به کابینت های تیره نمی دهند که فضا را محدود و کوچک نشان دهند.

دکوراسیون مدرن

آشپزخانه ای رو به حیاط

بی شک داشتن این آشپزخانه باعث می شود دلتان بخواهد مدت زمان بیشتری در آشپزخانه بمانید و یا حتی کارهای عادی و معمول خود را در آشپزخانه انجام دهید!

این پنجره های بزرگ فضا را باز و زیبا نشان می دهند وبه آسانی حیاط را به آشپزخانه متصل می کنند. برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ خاکستری استفاده کنید تا فضایی گرم به محیط بدهید.

با استفاده از عناصر و المان هیا دکوری کمی رنگ به محیط اضافه کنید، چگونه؟ به سطح مرمر میزناهارخوری دقت کنید که چه زیبا دیواری خاکستری ترکیب شده اند.

رنگ نمای خارجی خانه یعنی رنگ سبز طبیعی درختان و دیوار آجری حیاط چه جذاب با آشپزخانه تلفیق شده اند و یک منظره چشم نواز به ما داده اند.

آشپزخانه حیاط دار