چیدمان خانه های کوچک
31
اردیبهشت

۵ ترفند طلایی زیباشدن دکوراسیون خانه کوچک

ممکن است در نظر خیلی ها طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک کاری سخت و در برخی مواقع نا ممکن به نظر بیاید، اما حتی در خانه های کوچک نیز می توان دکوراسیونی شیک و زیبا داشت

امروزه در شهر های بزرگ با افزایش جمعیت و بالا رفتن قیمت مسکن، تقاضا برای خانه ها و آپارتمان ها با متراژ و مساحت کم افزایش یافته است! و خیلی ها در آپارتمان هایی با فضاها و مساحت کوچک زندگی می کنند، خیلی ها ممکن است فکر کنند در فضاهای کوچک نمی توان دکوراسیونی زیبا و فوق العاده چید، اما در این مقاله به شما ثابت می کنیم طراحی دکوراسیون داخلی زیبا در فضاهای کوچک نیز امکان پذیر است.

با این ترفندهای طلایی شما می توانید اتاق نشیمن خود را به زیبایی تزیین کنید و فضای بیشتری را با انجام چند ایده ی ساده در منزل خود ایجاد کنید.

قدرت رنگ ها را جدی بگیرید!

رنگ ها قدرت خارق العاده ای دارند و می توانند یک دکوراسیون را به سادگی بزرگ و یا کوچک نشان دهند، رنگ های تیره نور بیشتری را به خود جذب می کنند و فضا را کوچکتر از حد معمول جلوه می دهند، اما رنگ های روشن اتاق را بزرگتر و پرنورتر نشان می دهند. این اتاق نشیمن یک مثال کامل برای اثبات این نظریه است، به کار بردن رنگ سفید در پس زمینه این اتاق نشیمن، و استفاده از رنگ صورتی در المان های دکوری هم فضا را بزرگتر جلوه می دهد و هم این اجازه را به رنگ سفید نمیدهد تا فضا را کسل کننده و یکنواخت جلوه دهد.

فضای کوچک

اکسسوری ها و رنگ ها را به خانه بیاورید

خیلی ها ممکن است فکر کنند المان ها ، اکسسوری ها و رنگ ها جایی در فضاهای محدود ندارند و نمیتوان از ان ها استفاده کرد! نه شما مجبور نیستید برای قرار دادن المان های دکوری شیک حتما یک اتاق نشیمن بزرگ داشته باشید، حتی در فضاهای کوچک نیز می توان با قرار دادن تعدادی قفسه در اتاق پذیرایی عناصر دکوری زیبا را قرار داد.

حتی می توانید قسمتی از اتاق پذیرایی را کاغذ دیواری یا رنگ کنید، و با تعدادی تابلو، چراغ دیواری یا رومیزی، گلدان آنجا را تزیین کنید و این قسمت از اتاق پذیرایی را به نقطه کانونی منزل خود تبدیل کنید.

دکوراسیون فضای کوچک

نورپردازی را در اولویت قرار دهید!

برای نورپردازی اتاق پذیرایی لایه های مختلف ایجاد کنید، از یک لوستر ساده و خلوت که برای فضاهای کوچک مناسب است برای منبع نور مرکزی استفاده کنید. چراغ های هالوژن با نور نقطه ای که دارند در این مواقع به کمک لوستر می آیند و باعث ایجاد یک نورپردازی شیک و جذاب می گردند. می توانید از تعدادی چراغ های رومیزی کوچک و یا آباژور ایستاده نیز بهره ببرید و یک نور ملایم را در فضا ایجاد کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک

تنها از یک سبک استفاده کنید.

طراحی در این اتاق به سبک مدرن انجام گرفته است، از مبلمان های سیاه و سفید گرفته تا پنجره های بزرگ همگی دست به دست هم می دهند تا به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کنند! سعی کنید از یک سبک در دکوراسیون داخلی خانه ی خود استفاده کنید تا با نظم داشتن سبک دکوراسیون به آراستگی و بزرگتر نشان دادن فضا کمک کنید.

چیدمان خانه های کوچک

آینه های بزرگ، یک راه سریع و آسان

آینه ها یک راه عالی و البته آسان برای بزرگتر نشان دادن فضا هستند، ای چندین آینه بزرگ در اتاق نشیمن خود استفاده کنید تا به فضا عمق دهید و چشمان مهمانان را گول بزنید!

دکوراسیون خانه های کوچک