فنگ شویی در خانه
29
اردیبهشت

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی یک فلسفه در چین باستان است و راهی برای چیدن درست لوازم و اثاث درمحیط و هماهنگ کردن افراد با آن محسوب می شود. البته اگر بخواهیم فنگ شویی را لغت به لغت معنی کنیم منظور باد و آب است که به پاکسازی و سلامتی اشاره می کند. در این فلسفه نوعی انرژی به نام چی وجود دارد که مثبت آن را شنگ چی و منفی آن را شا چی می نامند. وجود انرژی درست و صحیح چی در خانه بسیار حائز اهمیت است.

علم فنگ شویی بسیار پیچیده و گسترده است اما تنها برای رسیدن به یک هدف تلاش می کند، که آن هم ایجاد حس خوشبختی میان افراد و محیط زندگی است. علم و هنر فنگ شویی مدت ها است که در چین رواج دارد اما امروزه این علم پر رمز و راز در دنیا بیشتر شناخته شده و در بسیاری از متد ها و تخصص ها به کار گرفته می شود، یکی از این متد ها دکوراسیون است!
اگر می خواهید سبک دکوراسیون جدید خانه ی خود را بر اساس فنگ شویی بچینید و یا خانه ی تازه ای دارید که میخواهید اولین دکوراسیون آن را براساس اصول فنگ شویی بنا کنید، باید راهنمایی های ساده و ابتدایی را بشناسید که بتواند به شما در تشخیص انرژی خوب کمک کند!
در این مقاله شما را با مناطق اصلی ایجاد انرژی خوب و مثبت فنگ شویی در یک خانه آشنا خواهیم کرد.

فضای باز خانه را ارزیابی کنید

یک خانه ای که به خوبی بر پایه و اصول فنگ شویی بنا شده باشد به همه ی قسمت منزل خود برای دریافت انرژی مثبت ودرست تسلط دارد. فضا و محوطه باز بیرونی منزل را به خوبی ارزیابی کنید و بسنجید! به این سئوال ها پاسخ دهید آیا شما در یک خانه ی قدیمی و یا نزدیک به راه آهن زندگی می کنید؟ آیا حیاط پشتی دارید؟ معمولا خانه هایی با این شرایط فنگ شویی را به چالش می کشند…این چالش باید به درستی مدیدریت شود. سعی کنید برای رفع اثرات این عوامل یک باغچه ی زیبا درست کنید، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک باشد گیاهان در فنگ شویی نقش مهمی دارند و عنوان منبعی از جریان زندگی شناخته می شوند، می توانند با انرژی بسیار مثبتی که به محیط می دهند، این خلا و کمبود را جبران کنند.

 

فنگ شویی درب ورودی خانه

درب ورودی خانه از منبع های بزرگ .و اصلی جذب انرژی محیط بیرون و تقویت آنبه حساب می آید و راه ارتباطی ما با اعضای جامعه را نشان می دهد، در خانه ای که به خوبی در آن فنگ شویی انجام شده باشد، درب ورودی خانه انرژی صاف و قوی و روشن به خانه وارد می کند…به درب ورودی خانه ی خود نگاه کنید! آیا چیزی مسیر ورودی خانه ی شما را مسدود کرده است؟ درب ورودی خانه باید عاری از هرگونه گلدان، سطل و یا جا کفشی باشد، مسیر ورودی دوستانه ایجاد کنید و بگذارید نیروی مثبت چی به آسانی به خانه ی شما وارد شود.

 

فنگ شویی در سه مرکز اصلی انرژی

برای رسیدن به فنگ شویی خوب در منزل باید به سه مرکز اصلی انرژی، که شامل اتاق خواب، اشپزخانه و حمام می شوند توجه کرد، هرکدام از این سه منطقه دارای یک پایه و کیفیت قوی برای فنگ شویی هستند، نمی توان به یک خانه ی مناسب فنگ شویی بدون هیچ یک از این سه عامل رسید.

 

به دنبال انرژی های تازه باشید!

خانه ای که براساس اصول فنگ شویی چیده شده باشد باید دائما توسط انرژی های تازه و روشن و جریان های آزاد تغذیه شود، هیچ انرژی محدود، قدیمی و کهنه ای نباید در خانه جریان داشته باشد، بنابریان این فکر را نکنید که بعد از چیدن خانه براساس اصول فنگ شویی کار تمام است، خیر کار تازه شروع شده است!
باید انرژی هایی تازه و پاک را در خانه همیشه به جریان بیاندازید و به مناطقی که انرژی گیر هستند توجه کنید!
همیشه مناطقی در خانه هستند که انرژی رو به زوال خانه ی ما در آنجا کمین می کنند و قایم می شوند…باید از شر این انرژی ها خلاص شد پس برای خود یک برنامه بریزید و سعی کنید حداقل یکبار در هفته نکات ساده پاکسازی را در خانه ی خود راعایت کنید، گنجه های خود، کمدها، زیر زمین، پارکینگ را تمیز کنید، با پاکیزگی این مناطق، انرژی های منفی نیز خارج می شوند.